Friday, March 9, 2012

網上賣相

Amy從事投資工作,玩相機超過十年,同時亦是旅遊發燒友,兩年前發現普通人都可以網上賣相,決定一試。身邊有不少朋友都有樣學樣,賣相賺外快,寓興趣於賺錢。

每逢假期都見到影友四圍影相,不過影落一大堆相,好多時都得個「擺」字。Amy亦不例外,「每年至少去三、四次旅行,每次都影落幾百張相,除了間中俾朋友睇,其實自己好少翻睇。」兩年半前由DC機仔轉玩DSLR,諗住去外國攝影討論區睇心得,先發現原來有賣相網站幫手賣相,「當時都半信半疑,怕網站呃個人私隱。」之後同其他影友提起賣相網站,點知有人話聽過,仲好想試,於是將手頭上的賣相網站資料交給他試,「一個月後他說已經收到錢,於是自己都做埋一份。」影相多年,諗住有相當攝影技巧,賣相無難度,但原來想申請竟要考試,「首先申請Shutterstock,跟指示影低護照個人資料頁面再電郵過去,點知原來仲要考試,要求我揀十張相俾對方審查,有七張合格先可以成為會員。睇番對方要求,原來有商標、有人的相,都有版權同肖像權問題;如果用側光影的相,或是原相有明顯雜訊,都好難過關。如果無睇,一定『肥佬』,要等三個月(現已改為一個月)先可以再考,好彩做足準備,結果一次pass。」

正式開始賣相生涯,無論素材相、旅行相、夜景相統統賣過,日頭返工夜晚上載,每次上載相片網站都要審查,時間由即日至三日不等。「最頭痛不是點構圖,而是點揀keyword介紹張相,揀錯隨時無人買。」兩年內,Amy成功上載三百幾張相,不過接近一半被退回,「被退回的相都有評語講解原因,可以幫我提升攝影技巧。雖然我比較懶,上載相片數目少,但其實每次有新相上載,即月都有百幾美元收入;就算無新相,每個月都穩定有幾十美元。有部分遲我一年賣相的影友,已經上載千幾張相,每月最少收到四百美元,其實肯做,隨時兼職變全職。」

賣相兩年,Amy發現最好賣的是旅遊相,「不一定好特別的風景相先好賣,反而一睇就知是邊個國家更好,因為好多時網民未必去過當地,又要用當地的相,就會去網站買。」另外,由於每張相上載時都要自定最少七個keyword,Amy話如果諗不到,可以去賣相網站搵近似相片,「照抄對方的keyword,自己再諗多一、兩個,一定湊夠數。」

易賺錢 Shutterstock
賣相數量最多,較易賣大解像度相,不過審查繁複。網址:http://www.shutterstock.com

雙重考核 iStockphoto
iStockphoto最初只是一個普通攝影網,之後發現網上賣相有利可圖而轉型。同Shutterstock一樣,需要經過考試先可以成為會員,不過,iStockphoto要先通過一輪筆試,之後再上傳三張相審批,全部過關先可以開始賣相。網址:http://www.istockphoto.com

登記簡便 Dreamstime
是國內攝影界最多人參與的賣相網站,主要是因為毋須考試,亦不需用護照登記。加上網站支援中文,所以更加受國內攝影師歡迎。網址:http://www.dreamstime.com

分賬高 Fotolia
來自美國紐約,現時註冊會員已超過500萬,成功賣出的相片亦超過50萬張。只須登記成為會員,就可直接上載相片審查,過關後即可上架。網址:http://www.fotolia.com

1 comment:

  1. 仲有一間係香港開的,叫Rollin'stock
    www.rollinstockimage.com

    ReplyDelete